Els locals d'oci nocturn catalans podrien tenir nous horaris de funcionament a p...


Els locals d'oci nocturn catalans podrien tenir nous horaris de funcionament a partir del proper mes de desembre d'enguany.
El passat dia 30 de Setembre de 2011 va tenir lloc a Barcelona una reunió entre representants del Departament d’Interior i representants de la FECASARM, en el marc de la qual el Departament d’Interior va anunciar la seva voluntat d’aprovar abans de finals de 2011 una nova Ordre d’horaris que regularà els nous horaris de funcionament dels locals d’hostaleria i d’oci nocturn a Catalunya els propers anys.
L’aprovació d’aquesta nova ordre d’horaris, anunciada també en roda de premsa pel propi Conseller d’Interior sr. Felip Puig, després d’una reunió mantinguda amb els presidents de les dues entitats municipalistes de Catalunya (Associació Catalana de Municipis i Federació de Municipis de Catalunya) suposarà un pas endavant per al sector de l’oci nocturn atès que com a principal novetat està previst que estableixi -tal i com reiteradament havia reclamat la FECASARM-, una regulació automàtica per a tots els locals, segons un calendari prefixat, que contempli també una ampliació automàtica de l’horari de tancament en les dates prefixades a l’Ordre (com ara festes locals, festes patronals, revetlles populars, Cap d’Any, Nadal, estiu, Setmana Santa, entre d’altres). D’aquesta manera s’evitarà que aquestes ampliacions s’hagin de demanar cada vegada a l’Ajuntament corresponent o a la delegació del Govern de la Generalitat tal i com havia fet la FECASARM els darrers anys, amb el que es posarà fi doncs a la desigualtat que existia fins ara per raó del territori -doncs molts ajuntaments a vegades no la concedien mentre que d’altres si- i, al mateix temps, també s’aportarà una major seguretat jurídica al sector i una major tranquil·litat alhora de poder treballar més en dates determinades i amb una major previsió, alhora que això evidentment també revertirà en un increment de la facturació dels locals, fet molt importat en un moment de crisi com en el que ens trobem.
Properament us informarem amb més detall del contingut de la futura nova norma i dels nous horaris que finalment s’adjudiquin a cadascuna de les activitats doncs actualment encara es troba en fase de preparació i de negociació amb el sector.




